Skip to content

«Morgana ceļš»

Decembris 26, 2010

Izlasīju Kolīnas Makkalovas «Morgana ceļš», ko bijām augustā uzdāvinājuši vecmammai un kas maiņas kārtībā nu bija nonākusi atpakaļ līdz mūsu mājām. Un, godīgi, sakot, jūtos vīlusies, un es esmu Makkalovas cienītāja, viņas grāmatas mēdz būt lieliska atpūta, bet tomēr ne galīgi stulbas lubenes ar saturu «viņi viens otru neprātīgi gribēja no pirmā acu skatiena, bet neprātīgi cietās, bet beigās tomēr viens otru dabūja». Grāmata ārkārtīgi grūti lasās, teiksim, apraksts par to, kā izsūtītos gadu ved uz Austrāliju vergu kuģos, izsauc vien reakciju «jā, tā bija, nu kad viņi beidzot nonāks Austrālijā?», ne miņas no Makkalovai raksturīgajām dažossvārdo uzburtajām spilgtajām ainām. cover_morgana_cels Iespējams, pie vainas bija anotācija uz grāmatas vāka, kas solīja vēstījumu par Austrālijas kolonizācijas pašiem sākumiem, taču grāmata izrādījās vēstījumus par Ričardu Morganu, un lielāko daļu no tās aizņēma stāsts par viņa dzīvi Anglijā ilgi pirms viņš tika apsūdzēts. Iespējams, pie vainas tulkojums. Iespējams, ka Makkalova 2000. gadā, kad «Morgana ceļš» iznācis oriģinālā, nav tā Makkalova, kas septiņdesmitajos, kad iznākuši «Dziedoņi ērkšķu krūmā» un «Tims».

Bet patiesībā jau grāmata nebija slikta, tā tikai nebija tas, ko gaidīju — vēl vieni «Dziedoņi ērkšķu krūmā». Un, ja iznāktu solītais turpinājums par Morganu dzimtu, labprāt to izlasītu. Tikai te nu Makkalovai vajadzētu par galveno varoni izvēlēties kādu sievieti, teikim, Morgana meitu. Sievietes iekšējās pasaules un izaugsmes tēlojums viņai padodas krietni labāk.

From → Uncategorized

2 komentāri
  1. Dina permalink

    aha, aha, aha. man bija tieši tāpat, un manā gadījumā bija vainīgs fakts, ka “nebija tas, ko gaidīju — vēl vieni «Dziedoņi ērkšķu krūmā»”, tikai mazliet vēlāk, labi apdomājot grāmatu es sapratu, ka tad, ja autors būtu cits, es grāmatā nebūtu vīlusies.

    • krāsulauva permalink

      Pēc tam lasīju Makkalovas biogrāfiju, un «Dziedoņus» viņa esot rakstījusi ar mērķi nopelnīt, bet grāmatas pēc tam — to, ko pašai gribās. Attiecīgi «Dziedoņi» ir «tas, kas masām patīk».

      Bet es esmu masas, es gribu vēl vienus «Dziedoņus».

Komentēt

