Skip to content

Piecas nedēļas līdz Liepājas pusmaratonam

Jūnijs 13, 2011

Ja saskaitīju pareizi, man ir piecas nedēļas, lai sagatavotos Liepājas pusmaratonam pēc iespējas labāk. Diemžēl jau atkal plānus sagrāva slimošana (četras nedēļas bez skriešanas!) un pusotra nedēļa pēc pagāja pieradinot organismu atkal pie kustēšanās. Turklāt tūlīt pēc pusmaratona ieplānota neliela vairākdienu pastaiga pa Latvijas ārēm, tāpēc jāskrien būs taupīgi.

Varētu neskriet vispār, un padoties prātīgi mainīt plānus vēl pirms sacensību dienas, bet jāsastāda kompānija cilvēkam, kuru uz šo pasākumu uzkurināju (pierunāšana nebūs īstais vārds, nebija jāpierunā) un kas skries pusmaratonu pirmo reizi. Ja ķieģels uz galvas neuzkritīs, noskries, tiešām!

Ja tikai tagad vēl būtu skaidrība, ko tieši šajās piecās nedēļās darīt. Tas, ka pēdējā nedēļa jāvelta atpūtai, ir skaidrs, tātad paliek četras. Vēl reizi nedēļā jāuzskrien vismaz daudzpadsmit kilometri, tas arī skaidrs. Bet pārējais — skriet intervālus vai neskriet, cik daudz skriet, vēl jāierakstās pārējās dzīves uzliktajos laika ierobežojumos un laikam nedaudz jāņem vērā arī ikdienā pa pilsētu ar riteni pārvietojoties nobrauktais, katrā ziņā pieturēšos pie likuma, ka neskrējējam mazāk ir vairāk un neieplānošu ne sev ne treniņpartnerei sešas reizes nedēļā. Drusciņ jau es no skriešanas jēdzu, un, ja pāris cilvēki tagad zina, ka novicot divus kilometrus nav nekāds izturības treniņš, tad no manis trenera lomā kāds labums ir.

Rakstot atcerējos, ka pirms gadiem pieciem nebija nekādu domu skriet pusmaratonu, jo labi zināju, ka ātri noskriet nevaru, bet maksāt, lai lēni noskrietu garā treniņa gabalu, nešķita vērts. Taču tagad dzīve ir citāda, un vieglāk ir iziet paskriet ar konkrētu mērķi, un mērķis pusmaratons ir konkrētāks par mērķi orientēšanās sacensības. Un būt stipram ir foršāk.


Mīnus sestajā nedēļā sadarītais:

P. 6 km kopā ar Solveigu, lēnām
T. 5.5 km viena, nedaudz ātrāk
C. Arkādijas apļi, 3 km 14:30 (tagad mēs zinām, cik ātri skriet Liepājā nevajag).
P. 7.3 km Tāda garāka kāju iekustināšana pēc Arkādijas apļiem
S&Sv. Nokausējošas ne-skriešanas fiziskās aktivitātes (nakti ieskaitot)

Nesanāca izskriet garo Arkādijas apļu un nedēļas nogales plānu dēļ, taču sacensības bija ļoti noderīgas visādās ziņās.

Mīnus piektās nedēļas sākumā sāp pleci, muguras muskuļi un nedaudz dibens, un ir sasodīti daudz jāmācās, tādēļ šodien iet skriet neplānoju. Garo gabalu skriešu ceturtdien

Komentēt

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s